بعد از ممنوع الکاری پخش کننده «فروشنده» از چند روز پیش، همه دست به دست هم دادند تا این فیلم اکران شود و شور و شوق عمومی برای دیدن فروشنده بوجود بیاورند. گویی، نه خانی آمده و نه خانی رفته.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - چندی پیش دادستانی تهران در حکمی چند شرکت پخش کننده را به واسطه تبلیغ فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع الکار کرد.
 
ماجرا هم از این قرار بود که بعد از پیگیری خبرنگاران در مورد یک حکم قضایی، یکی از مسولان سینمایی گفته بود در متن این نامه به صراحت اسامی چند تهیه کننده و ازجمله علیرضا سرتیپی  و همچنین دفتر پخش سینمایی او با نام  فیلمیران ذکر شده بود.
 
 با این حال، مدت کوتاهی بعد، عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران، بخشی از جزئیات اعلام شده در این نامه را رد و تأکید کرد، تنها پخش کننده این فیلم‌ها ممنوع الفعالیت شده‌اند که با این اوصاف، همچنان دفتر پخش فیلمیران به مدیریت علی سرتیپی ممنوع الفعالیت بود.
 
این ممنوعیت به واسطه تبلیغات ماهواره‌ای رخ داده بود و از آن پس، این پرسش اساسی شکل گرفت که با توجه به ممنوع الفعالیت بودن این دفاتر پخش و خصوصا فیلمیران، سرنوشت فیلم «فروشنده» به پخش کنندگی فیلمیران به عنوان قوی‌ترین پخش کشور، و به تعبیری مافیای پخش که اتفاقات سینمایی را روی انگشتش می‌گرداند، چه خواهد شد.
 
وفاق جمعی برای ساخت و اکران فیلمهای ضد غیرت 
 
سوالی که رسیدن به پاسخش چندان طول نکشید. به قول قدیمی‌ها تو گویی نه خانی آمده و نه خانی رفته... از چند روز پیش همه دست به دست هم دادند تا این فیلم (احتمالا ارزشی از نگاه بعضی حضرات!!) با سلام و صلوات اکران شود و تازه ، چون احتمالا سرمایه گذار قطری و تهیه کننده و پخش کننده، تخم دو زرده کرده بودند قرار بود قیمتش را هم از فیلم محمد(ص) بالاتر ببرند و ملت را با بلیط‌های 15 هزار تومانی بفرستند سینما و به قولی شور و شوق عمومی برای دیدن فروشنده بوجود بیاورند.
 
 وفاق جمعی برای ساخت و اکران فیلمهای ضد غیرت
 
برای دیدن فیلمی که در نظام جمهوری اسلامی و با همکاری پردیس‌های سینمایی قرار است اکران شود. فیلمی که می‌گوید حتی اگر یکی هم به زنش تجاوز کرد، مرد نباید خشونت به خرج بدهد. لابد آن طرف آدم بیمار و بدبخت است که به دنبال زنی تن فروش آمده و یکباره خودش را مقابل خانم محترمی دیده است. نباید خشونت به خرج‌دهی چون حتی اگر یک سیلی به او بزنی، ممکن است قلب بیمارش تاب نیاورد و او بمیرد.
 
و دست آخر اینکه خوب دقت کن و ببین مردی که به زن تجاوز کرده از چه خانواده‌ای و با چه فرهنگ و تفکری است؟ ببین که زنش چطور یا ابوالفضل و یا زهرا ( و مواردی شبیه این) میگوید. شک نکن که او خانواده‌ای مذهبی است. مرد روشنفکر عاشق غلامحسین ساعدی، باید از خیر تنبیه آن خانواده متجاوز مذهبی بگذرد. اصلا آنها آنقدر حقیرند و ذلیل که حتی با یک سیلی قلبش ممکن است از کار بایستد. آن هم توی آن همه خانه... خانه‌هایی که یکیش دارد ترک بر‌می‌دارد و همه باید تخلیه‌اش کنند. خانه‌هایی که یکیش محل زندگی یک فاحشه بوده است. خانه‌هایی که جان مرد توی تئاتر را میگیرد. خانه‌هایی که همه بوی کثافت و ویرانی میدهند... تعجب نکنید. این فیلم قرار است از همین فردا در سینماها اکران شود. آن هم توسط پخش کننده‌ای که دادستان، او را ممنوع الفعالیت کرده است. مثل فوتبالیست‌هایی که دو کارت زرد دارند و سعی می‌کنند دور از چشم داور بمانند تا شاید داور یادش برود و از کارت قرمز جان به در ببرند.
 
فکر نمیکنید اگر این فیلم اکران شد و خوب فروخت، بهتر است بعد از آن به فکر ساخت و پخش فیلم‌هایی بیفتیم مثل: مهدی مشکی و پاشنه طلا و محلل و مادر زنم عاشق شده و ... گمان کنم اینها دست کم حرمت غیرت را نگاه میداشتند.تازه خدا را چه دیده اید.شاید بعضی نهادها و ادارات هم چرتکه انداختند و دیدند برایشان میصرفد. بعد هم مثلا همه سینماها و پردیسها با هم "بابا خالدار" را اکران کنند... باور کنید اتفاق افتادنش حالا دیگر چندان دور از ذهن نیست.
 
*حسین سلیمانی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 50
  • رضارجبی ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 7
    انالله وانا الیه راجعون
  • ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    11 0
    خاک بر سرت مشرق اخه دیگه شلوار مردا هم شطرنجی شدن داره!!!
  • حائری ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    چرا از طریق دفتر رهبری و مجلس پیگیری نمیکنید جلوی این فجایع فرهنگی گرفته بشه؟ تا کی فقط اعتراض و اعتراض؟ بالاخره شما حزب الهی ها صاحب این نظام و کشورید یا لیبرالها؟ الان خروجی فرهنگی کشور به اسم شماست اما به کام آنها! و تقصیر این هم خود ما هستیم که حاضر نیستیم اساسی و انقلابی حداقل تو حوزه فرهنگ جلوی لیبرالها وایستیم؟
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 20
    استاد، شلوار مردها شطرنجی نشده، لوگو سایت شطرنجی شده، وقتی الکی الکی به دیگران بگی خاک بر سرت، کمونه میکنه رو کله خودت
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 7
    یک آرم است
  • تيمور ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق ؛ بجاي اينكه همواره مخالفت كني ، يكبار هم كه شده همراهي كن منتظر چاپ نقد مثبت هم هستيم
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خداگواه هست همین جوری باخانمها الان نمیشه کنار امد وای به حال اینکه این فیلمها وارد سینماها و خانه هابشه یعنی سنگ روی سنگ هم بند نخواهد شد البته خانمهایی مومنه حقیقی بنده را عفو کنند عده ای را عرض کردیم که خوب درجریان هستید و کار دشوار شده شما نگاه کنید یکی از مشکلات ازدواج اصلا درحقیقت همین ماجراهاست و بیشتر مسائل ادا هست درمقابل خانواده هاشون نوعی نگاه منافقانه و کاسب کارانه به ماجرای ازدواج
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    یعنی واقعا تو این مملکت هیشکی نیس جلوی اکران این فیلمها رو بگیره؟! نمیتونم باور کنم.....
  • محمدمهدی دریجانی ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    یعنی خاک بر سر بی غیرت بعضیا که این فیلمو ارزشی میدونن ولی فیلم دفاع مقدس ترویج خشونته.......حائری جان اگه دستت به جایی میرسه کوتاهی نکن دادا
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    :)
  • سبحان ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    شما اگه دوست نداری فیلم را نبین و به طرفداران و دوستانت توصیه کن نبینند ولی حق نداری به جای مردم تصمیم بگیری.....لطفا به حق انتخاب مردم احترام بگذارید
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    مشرق جان سایت های خاک بر سری می خواهند تا اسم یک فیلم بصورت منفی پخش بشه تا جوانان را تحریک به خرید و دیدن آن فیلم بی مشتری و بی محتوا کنن پس اسم فیلم را نیاورید تا دق کنند
  • ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    رحم الله من قر الفاتحة مع الصلوات .
  • ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    نمیدونم الان که داره اکران میشه چقدر سر و صدا کار درستیه چون احتمال زیاد روی میزان بازدید مردم تاثیر داشته باشه. بگذاریم بعد از اکران در رسانه ها حرف بزنیم بهتر نیست احیانا؟ نمیدونم. فیلم قبلی این فیلسماز رو نمیدونم چی شد که در زمان اکرانش خیلی سر و صدا بلند نشد و ملت آنچنان استقبالی نکردند. البته جذابیت خود فیلم هم به نظرم دخیل است.
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    آفرین مشرق
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    مگه مشرق بچه هفت سالست.....
  • ناشناس ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    نقد مثبت به چی؟ به خطوط قرمز مگه میشه نقد مثبت زد؟ باید نقدی بزنی که از ریشه خشک شه همین .
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    دمش گرم که حرص مشرق رو در میاره نمی دونی با این چرندیاتی که به اسم خبر منتشر می کنی چقدر باعث محبوبیت افراد حاضر در عکس می شی کلا هرکی که شما و کیهان بگید بده 70 میلیون ایرانی جز اون 15 میلیون حقوق بگیر عاشقش می شن.
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    فارسی بنویس ایرانی ها هم بتونن بخونن.
  • حسنین ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    قدیما یه کارتونی( یا سریال، درست یادم نیست) میذاشت یکی از شخصیت هاش با هر چیزی مخالفت میکرد و میگفت:مخالفم
  • ناشناس ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    در طول تاریخ قوم برخی انبیا به گناه یا گناهانی اصرار داشتند و حرف خدا رو هم قبول نمی کردن،خب پیامبران الهی چون اکثریت مردم موافق گناهی بودند باید از حرف حق بر می گشتند؟؟؟این استدلالت خیلی ضعیف؟؟ اگر همه مردم موافق رواج مواد مخدر باشن باید تا جاییکه میشه رواجش داد؟؟ چرا به کسانی مثل آقای فرهادی یادآوری نمیکنید که داره روی خون جوونای همین مملکت پا میذاره؟ اونا هم اگر میخواستن مثه فرهادی و بقیه بی خیال غیرت بشن الان ایشون نمی تونست تو خاک خودش زندگی کنه
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    آقای فرهادی باعث افتخار سینما ایران هستن از لج امثال شنا هم شده امثال رکورد فروش رو میزنه
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خاااک تو سرت نقدو مینویسی تحمل شنیدن جواب نقدتو نداری :)) دقیقا منو یاد اون آیه قرآن میندازی که میگه کفار از شدت خشمشون از حرفای پیامبر، در گوششونو میگرفتن. در گوشتو بگیییر مشرق یوهاهاهاهاااا
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    واقعا نمی دونم مملکت ما را کیا دارند می گردونند! از یک طرف مردانی در سوریه برای حفظ حیثیت کشور شهید می شوند تا ما رنگ متجاوزنبینیم و از طرفی اینچنین با حمایت مالی قطری هایی که به خون ما تشنه اند فیلمی ساخته می شود بدست خودی ها و حمایت خودی های بی خودی که با حیثیت ایرانی بازی می کند.
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    خداوند هر آنکس را که فاتحه بخواند و صلوات بفرستد بیامرزد
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    آرم یا یک نوشته بوده .
  • شناس ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    وسیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون
  • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    ای شیطون این فیلمهارو چند بار دیدی؟...
  • عبدالله ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    باسلام خدمت بندگان خداوند!؟ تا زندگی جریان دارد اینگونه مسائل همیشه بوده وخواهد بود شکر خداوند را که قوه تعقل را به بشر هدیه فرموده در اینگونه مسائل به عقل وشرع وسنت رجوع نماییم وهمدیگر را مورد تهمت قرار ندهیم،شیطان وشیطانیان با هر رنگ ولباسی در کمینند خودتان را در محضر باریتعالی حاضر وناظر بدانید وبه فکر روز حساب که بیشک خواهد رسید باشید اجرکم عندالله
  • خان محمدعلی آقا ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    چه شما از این گزارش ها بگذارید و چه نگذارید ، آنها کار خودشان را خواهند کرد ، عیب نداره این نیز بگذرد
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
    0 0
    دلیل اینکه در دولت و مجلس وزارت جوانان همراه با ورزش مطرح شده چیست و ایا جوان اواره ایرانی فقط ورزش باید کند یا اینکه ازدواج و وام کم سود و خانه ارزان و خودروی ارزان هم میخواهد؟
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    من کاربر مشرقم چون خدارو شکر مثل خیلی از سایتهای دیگه هنوز دیوث نشده!
  • ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    گاوچرون از وقتی که با مشرق اشنا شدم و از لحظه ای که چشمم به اسمت خورد، هرجا یک کامنت ازت بجا مونده بود همه اش علیه اون مطلب یا سایت بوده.... بعضیا حرف درست را تند و‌خشن می زنند اما تاجایی که من کامنتاتو خوندم، مغرضانه و با طعنه و تلخ و‌از سر لجبازی بوده.... اگر نمیدونی بدون و اشتباهتو اصلاح کن .... چون من هم به عنوان خواننده کامنتتات بیشتر اوقات از محتوای کلامت خوشم نیومده. دوستانه گفتم دکتر جان
  • محمد ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    اگه به غیرت یکی از مسولان بر بخوره و کاری بکنه وگرنه از دست ما که کاری بر نمیاد فقط دعا میکنیم
  • مرگ بر اسرائیل ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    تا زمانی که امثال فرهادی وطن فروش نماد افتخار و روشنفکری باشه و متاسفانه وزیر فرهنگ هم بخاطر اسکار فروشنده که ماحصل سیاه نمایی وتوهین به ملت ایرانه به فرهادی تبریک میگه و جایزه نخل طلای شهاب حسینی به امام زمان تقدیم میشه باید منتظر اکران رستاخیز بدون اصلاح بود فروشنده اکران میشه به به چه چه آقای جنتی هم از راه میرسه
  • رضا1 ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    بابی بند وباری وابتذال موافقت بکنه شماخوشحال بشین .صدسال سیاه نمی خوایم شیطان هاازدست ماخوشنودباشند .شماهم تاوقتی که شیطان پشت وپناهتان است ودست به دست هم دنیا راسیر می کنید چشمانتان کورشده وهوشتان نیزپریده است. پس بااین ابتذالات برای خود آتش جمع می کنید،که هیچ ،دیگران رانیز درگیرماجرا می کنید.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    چون دوستانه گفتی مثبت دادم. حال کن از انتقادپذیریم.
  • رضا1 ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    مگه شما خداروهم قبول داری با این طرز صحبت کردن ودفاع ازیک فیلم سراسر مبتذل که حالا اسم کتاب های دینی ویک پیغمبر رومی یاری ! قول می دم حتی یک بارهم قرآن روبه قصد هدایت بازنکردی تاازمجازات های رابطه نامشروح باخبرشده باشی.
  • دکتر گاوچرون از کومور ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خودم مثبت دادم نگفتم که بقیه مثبت بدن. چه زود پسرخاله میشن :)) ضمنا مدیونید فکر کنید ییکارم درس میخونم بینش سرمیزنم
  • ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    نیروی انتظامی و مجلس چه می کنند؟
  • ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    در سینماها غیرت به فروش میرود کسانی که فروشنده غیرت هستن برای تماشا به سینما بروند تا با دادن بهای بلیط غیرتشان را بفروشند. نمی دانم چرا به کسی که اخلاق ایرانی ها را کلا زیرسوال میبرد اجازه ساخت فیلم میدهند اون از فیلم قبلی اش که ایرانی ها رو د دنیا دروغگو معرفی کرد تا بعد از این فیلم وندی شرمن هم همین عبارت را تکرار کند این هم از این فیلم که غیرت و شرف ایرانی را با شاتهای کثیفش نشانه گرفته. تا با ارائه تصویر کلوزاپ از زندگی و ذهن کثیف خودش، ان را در به جای تصویر اکستریم لانگ شات از ایرانی ها قالب کند. اقای فرهادی فروشنده.
  • مریم ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    از فیلمهای اخیر فرهادی متنفرم
  • مریم ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    از فیلمهای اخیر فرهادی متنفرم
  • کتایون ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    در خبر است: *آقای شهاب حسینی در نشست خبری فروشنده گفته بودند: از زمانی که با آقای فرهادی آشنا شدم با کارگردانی روبرو بودم که قلبم گواهی میداد در راستای پیشرفت و تعالی بشری گام بر میدارد. (مکتب اخلاقی فرهادیسم) *شهاب حسینی در ادامه نشست درباره سوالاتی که در مورد سرمایه گذار فیلم پرسیده شد، گفت: به نظرم برای ارتقا سطح جهانی مردم هر کس قدمی بردارد قابل تقدیر است، پس مهم نیست که سرمایه گذار این فیلم کیست مهم این است که این فیلم نتیجه داده است. (هدف، وسیله را توجیه می کند. نتیجه: باید بی غیرت باشید!) *اصغر فرهادی: برای من بهتر است که بیشتر فیلم های خود را در ایران بسازم. ( نه برای ایران)
  • کاکرو یوگا ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    دمت گرم خخخخخخخخخخخخ
  • کاکرو یوگا ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    با این که از شما افراطیون متنفرم ولی منم معتقدم این یارو فرهادی رو الکی گنده کردن وگرنه یه فیلمساز درجه 4-3 بیشتر نیست
  • رضا1 ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    (گاوچرون) تابلو ازفیلترشکن استفاده می کنی، مشخص ازاین طرز فکرتون که کیا دارن ازاین فیلم غیر اخلاقی ومبتذل دفاع می کنن. احتمالا نصبش نکردی که بری قرآن یاکتاب های مقدس ویافیلم های مذهبی دانلودبکنی!!
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    برو بخواب بابا ! حزب اللهی(با افکار پوسیده و شهارهای نخ نما شده) فقط چهره نظام را تخریب می کنند!!
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    هنوز هم نیروهای انقلابی در نهادهای نظارتی و قضایی هستند فقط باید تلنگری به آن‌ها زد شما که صاحب تریبون هستید چرا سراغ این افراد نمی‌روید نسبت به موضوع آگاهی بخشی نمی‌کنید.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    من منتظرم ببینم نقدهای رسانه های دیگه چه شبه روشنفکری و چه غیر آن....پس از اکران چه خواهد بود؟ و آنها پیرامون محتوا (غیرت )چه خواهند نوشت؟ و چه قدر نقدهای انها بانقدهای سایت شما و‌یکی دوتا سایت دیگه متفاوت یا شباهت خواهد داشت؟
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه رفتن سینما فیلم ببینن اونم فروشنده.... اخه درس اخلاق میده می خوان متبرک کنند روح و‌روانشونو.. خخخخخ حالا اگه بگی تو همین ساعت پاشو‌نمازتو‌ بخون، دهنشو‌کج میکنه روشو‌ اونور... تازه میگه خسته ام کسی منو بیدار نکنه.... تازه ممکنه مامانشم بگه قربون بچم چه شیرین خوابیده..... حتی شاید برای خرید نان سنگک جهت تناول کله پاچه تو‌ همون ساعت خوابیده باشه نره بیرون، باباش مجبور بشه بره بخره، دیده شده مامانه هم رفته بخره..ٔ... اما فروشنده، اوجب واجباته.... اگر زود نری ببینیش سایر اعمالت قبول نیس بعضیام میگن نیگاش کن چه بی کلاسه.... خدا شفا بده!
  • مژگان ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    خیلی جالبه برای خودمون فیلمهایی میسازند که توش یه خونه معمولی نیست همه پولدار، همه کلاس بالا، برای جشنواره های خارجی فیلمهایی میسازند که همه بدبخت، همه خونه ها داغون
  • دکتر گاوچرون از کومور ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
    0 0
    یک نا انسان به ساحت قدسی من تهمت زده و نمیدونه من شبا درس میخونم و به فیلترشکن نیاز دارم و تو هم مثل گاو جواب منو تایید نمیکنی؟ نه از منم که هیچی کم نشه که نمیشه از شماها تو آزمون من خیلی چیزا کم شده و میشه. من وسیله ابتلای الهی هستم واسه شما. ببینم تا کجا حد و مرز شرعو رعایت میکنید. پاک تر از من تو کل مشرق وجود نداره. و ما ابرئ نفسی البته.
  • ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    وقتی ابلهان مدعی تفکر میشوند بیش از این انتظاری نیست
  • ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
    0 0
    (گاوچرون) ازطرزصحبت ها وادبیاتتون مشخص است که چقدر مقدسید. بهتر بود اول یکم فکر می کردیدکه دارید ازچه فیلم غیراخلاقی وضد دینی دفاع می کنید بعد می یو مدید از دین وخدا حرف می زدید.
  • ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
    0 0
    نکته جالبی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس